Starten met ElkeDagBij

Je gaat starten met ElkeDagBij of wil je weten hoe dat gaat? Heel eenvoudig, al zeggen we het zelf. Dat is het voordeel van Nooit meer zelf boekhouden.

Voor een vlekkeloze start heb je je al aangemeld en enkele documenten aangeleverd, zoals je kopie paspoort. Wat gaan wij daarna voor je doen?

In 7 stappen helemaal klaar voor Nooit meer zelf boekhouden


1. Veilig inloggen

• Je ontvangt van ons per mail een username en wachtwoord
• Login via de login rechtsboven op www.elkedagbij.nl
• Ingelogd? Je belandt eerst in het portaal van ElkeDagBij
http://www.elkedagbij.nl/bestellen/
• Klik op Administratie en je krijgt meteen je centrale dashboard

2. Aanmelden bij je bank

• Door de bankkoppeling kunnen we automatisch jouw bankgegevens veilig inlezen in de administratie. We hebben een koppeling voor ING Bank, ABN AMRO en Rabobank
• Lees onze PDF over de Procedure aanmelden bankkoppeling
• Je hebt ongetwijfeld al bankafschriften ontvangen. Die moeten ook in de boekhouding komen te staan. Hoe precies? Dat nemen we samen door.

3. Factureren is het leukste onderdeel van ondernemen. Dat mag je dan ook zelf doen

• Mail ons je logo. Dan kunnen we een mooie, standaard factuur lay-out voor je klaarzetten. Je facturen zien er dan altijd hetzelfde en netjes uit en je weet zeker dat alle financiële zaken, zoals factuurnummer en bedragen, er goed instaan
• Alle verkoopfacturen die je dit jaar al hebt verzonden, moeten natuurlijk ook in ElkeDagBij komen te staan. We gaan je helpen die er snel in te zetten
• Hoe werkt factureren? Voor de eerste facturen doen we dat samen aan de hand van een handig instructiesheet

4. Aanleveren inkoopfacturen en bonnetjes

• Inkoopfacturen die je per mail ontvangt stuur je meteen door naar [jouw kamer van koophandel nummer}@scanaccounting.com (bestandstype PDF of TIFF 300dpi)
• Inkoopfacturen die je online hebt opgeslagen, kun je uploaden in ElkeDagBij, via het onderdeel Scannen
• Papieren inkoopfacturen en bonnetjes kun je daar ook meteen scannen
• Bonnetjes mogen via foto met een App (bijvoorbeeld Tiny Scan)
• Controle in Archief (vanuit Scannen) of alle documenten zijn aangekomen

5. Betalen facturen (heel belangrijk!)

• Facturen betaal je het beste vanuit ElkeDagBij en niet vanuit je bank. Dan loop je nooit het risico dat je een typefout maakt met het bankrekeningnummer, het bedrag of het factuurnummer
• Betalen gaat heel makkelijk via openstaande posten, waar je alle facturen + de vervaldatum voor betalen op een rij hebt staan
• Betalen via de Rabobank is nog makkelijker dan betalen via ING Bank en ABN AMRO. Maar met alle drie betaal je vanuit ElkeDagBij

6. Goedkeuren btw-aangifte

• Je ontvangt een e-mail als wij de btw-aangifte hebben klaar gezet om te versturen naar de Belastingdienst
• In de mail staat een link. Daar klik je op en je gaat naar ElkeDagBij
• Je logt in bij ElkeDagbij en landt meteen op de pagina waar de btw-aangifte klaar staat
• Als je akkoord bent, klik je op de knop Goedkeuren
• De aangifte gaat automatisch naar de Belastingdienst
• In het archief zie je dat de Belastingdienst je aangifte heeft ontvangen
Je hoeft niet meer zelf in te loggen bij de Belastingdienst om aangifte te doen
• Als je btw moet betalen, vergeet dat dan niet te doen via je bank

7. Dashboard – de beginpagina van de meeste actuele boekhouding ooit!

• Hier vind je de belangrijkste financiële overzichten over je omzet en kosten, geld dat je nog moet krijgen en nog moet betalen (ook btw)
• We plaatsen hier berichten die belangrijk voor je zijn
• Nooit meer zelf boekhouden begint hier

Voor alle vragen neem je contact op met onze afdeling Support. Bel 088-2350333 of laat contact met je opnemen.